Thursday, November 15, 2007

PENAFIAN / DISCLAIMER

1. Umum :

1.1 Setiap penulisan lanterahidup merupakan hakcipta lanterahidup. Penyebaran/perkongsian pada mana-mana artikel/penulisan oleh lanterahidup dibenarkan DENGAN SYARAT diletakkan rujukan daripada lanterahidup.blogspot.com

1.2 Penulisan lanterahidup di blog ini merupakan pendapat peribadi penulis sendiri berdasarkan pemikiran /pembelajaran / pendidikan / kesedaran / pengalaman / pendedahan / pembacaan / perkongsian penulis dengan mana-mana sumber yang berkaitan
dan berpatutan.

1.3 Sebarang kesilapan ejaan / fakta / informasi amatlah dikesali dan teguran daripada pembaca amatlah dialu-alukan. Penulis merupakan seorang manusia biasa yang mempunyai kelebihan dan kelemahan dan memegang prinsip 'tiada kesempurnaan kecuali Tuhan'. Maka penulis dan semua pembaca tidak terlepas daripada melakukan kesilapan. Oleh kerana itu setiap daripada kita haruslah tegur-menegur sesama sendiri dengan berhikmah. (Penulis sendiri masih bertungkus lumus memperbaiki kualiti penulisan serta peribadi penulis)

1.4 Bagi sebarang nasihat yang memerlukan rujukan pakar dalam bidang/subjek berkaitan, pembaca dinasihatkan untuk merujuk kepada pakar/konsultan yang sah untuk bidang/subjek berkaitan. Penulis lanterahidup tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kesilapan hasil daripada kegagalan pembaca membuat rujukan yang sah.

4. Etika menulis komen :

4.1 Sebarang komen / maklumbalas/ kritikan membina / teguran membina / adalah dialu-
alukan dengan syarat penulis komen hendaklah menggunakan bahasa yang sopan dan beretika. Penulis amat menghormati keberanian dan ketulusan penulis komen dalam teguran yang diberi.

4.1 Komen-komen daripada penulis komen merupakan hak dan tanggungjawab penulis komen
tersebut dan tidak sesekali menggambarkan prinsip dan pendirian lanterahidup. Penulis tidak bertanggungjawab atas sebarang komen yang ditulis.

5. Kekerapan penambahan artikel terbaru lanterahidup:

5.1 Penulisan lanterahidup di laman blog ini merupakan aktiviti sambilan penulis. Oleh itu, kemaafan dipohon ke atas kelewatan terhadap sebarang maklumbalas / respon kepada mana-mana komen / pertanyaan terhadap blog ini.

6. Bagaimana menghubungi lanterahidup?
Penulis lanterahidup boleh dihubungi di beezeewhiz@gmail.com

SELAMAT MEMBACA DAN BERKONGSI BICARA!

No comments: